torsdag 12. mars 2015

Kjærlighet...og varm kringle... :-)

Valentineshysteriet har lagt seg, og tanker omkring kjærlighet dukker opp.
Hva er kjærlighet? Hvordan vises kjærlighet?
Mange kvinner ønsker nok at partneren oftere skal si, og gjerne vise med dyre ting, at kjærligheten fremdeles lever -da gjerne på slike dager som nettopp Valentinesdagen.
For meg er kjærligheten det som vises gjennom handling – ting som blir gjort og sagt og at jeg dermed vet at det ligger en god tanke bak.
Kjærlighet vises når Kvålen vasker og pusser på bilen min , uten at jeg har bedt ham om det.
Kjærlighet er en overraskende rosebukett en dag jeg er sur og gretten:
10675779_10152334942116396_3987599305521875713_n
Kjærlighet er når Kvålen, på vei til jobb grytidlig en høstmorgen, snur og reiser hjem – skifter over til vinterdekk på bilen min fordi han vet jeg skal langt ut og kjøre tidlig den morgenen og nattefrosten har kommet uanmeldt.
Kjærlighet er å krype innunder samme dyne på kvelden, og la eventuelle uoverensstemmelser være parkert på utsiden av soveromsdøren.
Jeg tror at Kvålen er mye flinkere enn meg til å vise kjærlig akkurat med slike ting.
Jeg prøver å vise kjærlighet også med ord, men noen ganger blir det innmari feil – særskilt når Kvålen ikke hører etter hva jeg sier og dermed mistolker alt:-)
Dårlig hørsel.
Mor ble plutselig angrepet av en dyp og akutt kjærlighetsfølelse til Kvålen,  og så på ham med et ømt og kjærlig blikk.
Mor: » Åååå min kjære….Jeg blir så varm kring bringa når jeg ser deg…..»
Kvålen lå på sofaen og hørte bare halvveis etter. Plutselig gikk det opp for ham at jeg hadde sagt noe, og man kunne formelig se hvordan han prøvde å erindre utsagnet. Der var det han tolket det heeeelt feil, for han fikk et ulveglimt i øynene, og hadde han hatt hale – da hadde han nok logret. Med en yr hjerne tolket han mors utsagn til å være noe helt annet, og sa med forhåpningsfull stemme:
Kvålen: «Hæ??? Ååååå….Blir du varm i kringla?? Hey..hey…»
1923461_12620400540_3392_n
Kjære vene……..Varm kringle (enten på den ene eller andre måten) er nok sikkert ikke å forakte for en mann…..Men hør nå etter hva jeg sier da…… ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar